Фотографія не моя стихія. У тому сенсі, що писати про фотороботи, виконані майстерним художником своєї справи непросто. Але вибачаю собі цей ґандж — вторгнення у чужу парафію, — і говорю про те, що бачу і що розумію.
Отож — Ярема ПРОЦІВ. Фотохудожник. Народився в м. Буськ на Львівщині. До 25 років життя пов’язане з Івано–Франківськом. З 1989 жив і працював у Коломиї. За освітою … зрештою, всі ми маємо якусь освіту. Це я до того, що вона рідко “годує”, здебільшого, як спрут, висмоктує з нас соки. Ярема закінчив Івано–Франківський педінститут (здається, музпед), але художником його зробило захоплення фотомистецтвом. Член Спілки фотохудожників України. У 1995 році присвоєно звання AFIAR (художник міжнародної Федерації фотомистецтва). У 2000 — EFIAR (екселенс FIAR). З весни 2005 року Ярема Проців повертається в Івано–Франківськ.
Ярема є учасником фотовиставок в Україні, Росії та міжнародних фото салонів в Австралії, Аргентині, Англії, Бельгії, Бразилії, Гонконгу, Данії, Іспанії, Італії, Канаді, Німеччині, Люксембурзі, Сінгапурі, Туреччині, Франції. Роботи автора неодноразово нагороджувалися дипломами та призами. Зокрема золотою та бронзовою медаллю FIAR (міжнародна Федерація фотомистецтва), золотою медаллю PSA (фотоасоціфція США), срібною медаллю “Гаучо” (Аргентина), золотими трофеями Гонконгу та Макао.
Окремі роботи знаходяться у приватних колекціях Канади і України, у фондах фото асоціації Валенсії та Сарагоси (Іспанія)
Єдиний каталог його робі вийшов 2002 року за сприяння тодішнього голови обладміністрації Михайла Вишиванюка.
Інформація для роздумів: коли цього року Ярему запросили на чергову фотовиставку в Англію, то у теперішньої влади коштів на поїздку фотохудожника не знайшлося. У цьому плані ставлення до художників, літераторів у влади на диво стабільне — на словах обіцянки, а на справді — ігнорація. Бо це не приносить миттєвих дивідендів. Влада у цьому питанні на диво не оригінальна: ні тисячоліття назад, ні сьогодні. А це означає, що таку владу митець повинен ігнорувати і завжди бути до неї в опозиції. Тільки тоді він може залишатися митцем.
Роботи Яреми Проціва тематично й ідейно є різноманітними, але об’єднує їх філософська глибина і наскрізне бажання проникнути у таємницю Всесвіту — чи це через пейзажні картини, чи портрети людей (особлива увага у фотороботах Яреми Проціва приділена Жінці), чи певні абстрактні образи. Перевага Яреми Проціва в увазі до деталі. Деталь у його роботах є самодостатньою і в той же час універсальним ключем до пізнання світу в собі і себе у світі.